Det finns olika sätt att arrangera via EasyArr. Du kan givetvis vara en etablerad arrangör. Men även en artist eller lokalägare kan vara arrangör.
Oavsett roll och bakgrund hjälper EasyArr dig att genomföra ditt nästa arrangemang på ett lönsamt sätt.
När du arrangerar själv kan du enkelt lägga till flera som kan vara kontaktperson, bokningsansvarig och ansvarig för att skriva digitala avtal via BankID.
Vill du som är artist eller lokalägare ta in en extern arrangör, så bjuder du enkelt in den personen till din profil. Arrangören kan teckna avtal, administrera och hantera hela det kommande evenemanget.
Nu kan du som privatperson arrangera ditt kommande evenemang. Du gör det antingen genom att en artist eller en lokalägare utser dig till arrangör.
Det finns färdiga mallar för artist- och lokalavtal när du ska skapa ett evenemang, allt för att det skall vara enkelt och tryggt. Avtalens innehåll skapas genom de sex steg du följer under rubriken ”skapa evenemang”. När alla parter är överens skriver man på avtalen via BankID.
Det finns enkla mallar för att skapa den så kallade evenemangssidan, som är din marknadsföringskanal. Där informerar du om det kommande evenemanget och säljer biljetter. Alla uppgifter du lagt in under rubriken ”skapa evenemang” blir synliga på sidan, exempelvis tid, plats, biljettpriser, betalningssätt m m.
När ett evenemang är genomfört får arrangören en slutrapport som underlag för bokföring, gager, Stim och vinstdelning.
Built with
HTML Maker