Tilläggsbiljett

Tilläggsbiljetter kallas de biljetter som säljer något annat än entré. Mat, dryck, en bok till en författarkväll, en bussbiljett hem efter konserten. En T-shirt med bandets logo eller ett unikt programblad.

Arrangörens fantasi och kreativitet sätter begränsningen.

Kombibiljetter

Du kan sälja biljetter som innehåller flera olika produkter. Mat + Dryck. Mat + VIP-salong. Bok + Fika. 

Ingen gräns på antal produkter i biljetten. 

Olika moms

De olika produkterna kan ha olika moms-satser. Allt räknas ut automatiskt så att du är säker på att det blir rätt.

Tydliga rapporter efter arrangemanget.

Dela intäkten

Behåll all intäkt själv eller stimulera varandra att sälja mer.

Kommer en artist med 100 gäster en normalt tom dag vinner alla på att locka med vinstdel.

Du kan skapa hur många olika biljetter du önskar.

Som standard har vi lagt till tre biljetter men de syns först för dina biljettköpare då du anger antalet till 1 eller fler. Önskar du kan du lägga till fler.

Självklart behöver du inte ha några tilläggsbiljetter alls.

Absolut. Det är en av de bästa detaljerna med denna biljett.

Om du vill kan du vänta med att skicka ut ett mail till alla som köpt biljetter om att "Nu kan ni förköpa kvällens buffé"

På så sätt kan du välja utbud beroende på hur många entrébiljetter du vet att det har sålts.

Lägger du ut en biljett tidigt kan du direkt se hur många som förköper det du vill sälja.

Ja - men det blir ju jättekonstigt om någon köper en Buffébiljett utan att först vara säker på att komma in till buffén.
Du kan alltid skriva till på sidan där du säljer tilläggsbiljetten att den endast gäller i kombination med en entrébiljett.

Fantasin sätter dina gränser. Men här är några uppenbara biljetter som du kan sälja:
* Mat och dryck
* Bok till en författarträff
* Bussbiljett till bussen som går till och från arret
* Lördagsgodis- eller fruktpåse till barnteatern
* Fika till föräldrarna på barnteatern
* Unikt signerat programblad
* T-shirts och annat material med arrets LOGO

Avancerade tillägg

Här kommer några uppslag som varken är tekniskt avancerade eller svåra att skapa. Din fantasi och dina behov sätter gränserna.


Du kanske ordnar en Tango- eller Salsakväll och vill locka med något extra så att du får dit även icke Tango- eller Salsadansare.

Nu kan du skapa tilläggsbiljetter för exempelvis en Danskurs i anslutning eller under kvällen.

Det tar dig inte många sekunder att skapa biljetten. Kom överens med danslärare så är det bara att starta försäljningen.

Borden säljer du antagligen helst med en SÅDD-biljett med budskapet att vi måste boka minst XX loppisbord för att marknaden ska bli av.

Tilläggsbiljetterna kan du använda exempelvis till att få dem som bokar bord att i förväg också boka exempelvis:"

  • ström, stolar, bakgrundskärmar och annan teknik
  • fikabiljetter, luncher, fruktskål till personalen
  • städning mellan dagarna och efter loppmarknaden
  • ... du ser att det går att sälja nästan allt

Du får full koll på vad som är beställt och du kan planera på ett effektivare sätt.

Bokar du en föreningsutflykt behöver du, om du inte har någon som garanterar busshyran, sälja ett minimiantal bussbiljetter. Dessa säljer du som SÅDD-biljetter för att ta bort din egna risk eller som LIVE-biljetter om någon garantera busshyran.
Utöver bussbiljetten kan du nu sälja lunch- och eller kaffe-biljetter på resmålet. Men självklart kan du även sälja destinationsrelaterade böcker eller annat spännande.