Så här bygger du ditt evenemang i olika steg

Följ ett antal steg och efter ungefär 30 minuter kan du börja sälja din första biljett!

Välj profil som ska arrangera

Har du ingen profil tar det 3-4 minuter att skapa en. Då vet alla att du har rätt att göra affärer i profilens namn

Kalkylera och avtala

Det finns förifyllda uppgifter och valbara alternativ med tips och råd. När kalkylen visar positiva siffror kan du enkelt skapa avtal som signeras med hjälp av BankID.

Evenemangssida skapas - säljet kan börja

Evenemangets sida skapas helt automatiskt. Du väljer färger, bild m m, så att sidan blir personlig. När du känner dig nöjd väljer du att publicera sidan, som även innehåller betalningssätten kort och Swish.

Se hur enkelt det är!

Klicka på filmen så lär du dig på 101 sekunder hur enkelt det är skapa ett eget evenemang.
Mobirise Website Builder

De olika stegen för att bygga evenemang 

Förberedelser

Att sälja biljetter är lätt. Men hur många måste säljas och hur fördelas överskottet?
EasyArr ser till att du vet hur många biljetter du behöver sälja för att kunna betala evenemangets fasta kostnader. En kalkylmall skapas utifrån dina unika förutsättningar.

Du guidas steg för steg så att inget missas. Rätt moms, rätt STIM-avgift, rätt gage m m.

Vad händer med överskottet? Du som arrangerar bestämmer i förväg hur vinsten ska fördelas.

Avtal skapas direkt när kalkylen är färdig. Lokalägare och artister kan arrangera själva eftersom administrationen är snabb, trygg och lätt att förstå. 

Förfinansiering

I kalkylen kan du lätt testa dig fram med biljettpriset. Hur många biljetter måste säljas om priset är 100, 125 eller 200 kronor? Kalkylen tar automatiskt hänsyn till moms, STIM och andra kostnader. Och du kommer att se exakt hur stort överskottet blir per såld biljett.

Ta hjälp av publiken att förfinansiera ditt arrangemang. Antal biljetter som behöver säljas för att täcka alla fasta kostnader är ditt så kallade SÅDD-mål. Du bestämmer själv vilket datum du vill att målet ska vara uppnått – men senast när det inte kostar något att avboka.

Om SÅDD-målet inte uppnås behöver du inte vara orolig. Köp de sista biljetterna själv eller låt EasyArr avbryta och betala tillbaka alla pengar.
Då kostar det dig inte en krona, du tar ingen risk och du vet att ingen blir lurad! 

Marknadsföring

Varje evenemang får en egen webbsida, en så kallad evenemangssida. Den bygger dels på de uppgifter du lagt in i kalkylen, dels på kontaktuppgifter som redan finns registrerade hos EasyArr. Allt sker med automatik och blir rätt på en gång.

Du skriver en säljande text, lägger in en eller flera bilder, väljer färger och skriver första nyheten. En tydlig mall i enkla steg guidar dig – hos oss krävs inga avancerade förkunskaper.

När du är klar får du en länk som du kan klistra in och sprida via sociala medier, i mail, klickbara annonser m m.

Ta hjälp av publiken, dina vänner, samarbetspartners och andra. 

Biljettförsäljning

Dina biljetter skapas automatiskt med samma bild och fakta som på evenemangssidan.
Biljetterna betalas med Swish eller kort och distribueras via mail eller sms.

På biljetten finns en QR-kod som du enkelt avläser vid entrén med hjälp av en smartphone som du gett behörighet.

1. Du börjar med att sälja slut på dina SÅDD-biljetter = du vet att du kan betala alla fasta kostnader.
2. Du kan nu sälja LIVE-biljetter och biljetter vid dörren. Varje biljett skapar en vinst som fördelas efter den modell du valt. 

Merförsäljning

Du kan enkelt lägga till merförsäljning i din kalkyl.
Som krögare kan du sälja mat och dryck och som artist kan du sälja kringprodukter, skivor, böcker och annat. 

Rapporter

Det är lätt för dig att redovisa STIM, gager, moms m m eftersom rapporter och slutavräkning automatiskt färdigställs efter att arrangemanget är avslutat.

Designed with ‌

HTML Website Maker